AFAD Akreditasyon Sistemi
AFAD Akreditasyon Sistemi neden kuruldu?
Türkiye Afet ve Acil Durum Yönetimi Sistemi içerisinde faaliyet göstermek isteyen STK’lara, özel sektör kuruluşlarına ve gönüllü bireylere uygunluk belgesi verilmesi, kamu uyumunun sağlanması ve AFAD koordinasyonunda faaliyet gösterebilmeleri amacıyla oluşturuldu.
Sistemin faydaları nelerdir?
- Ortak standartlar getirerek afet ve acil durumlara ilişkin faaliyetlerde katılım, iş birliği, koordinasyon, etkililik ve verimliliği artırmak.
Akredite olanlar için;
- Türkiye Afet Müdahale Planı sistemi içerisinde yer alabilmek.
- Görev, tatbikat, eğitim vb. faaliyetlere katılım konusunda avantaj sağlamak.
Hangi alanlarda akreditasyon sağlanıyor?
- Arama ve Kurtarma
- Afet ve Acil Durum Eğitimleri
- Sağlık, Halk Sağlığı
- Acil Durum Haberleşmesi
- Kamp Koordinasyonu ve Barınma Alanları Yönetimi
- Ulaştırma
- Beslenme ve Gıda Güvenliği
- Psikososyal Destek
- Enerji
- Güvenlik ve Trafik
- Teknik Destek